ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ, ΔΕΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ, ΔΕΚΑ ΟΔΗΓΙΕΣ, ΔΕΚΑ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ, ΔΕΚΑ ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ. ΔΕΚΑ, ΔΕΚΑ, ΔΕΚΑ, .....

Ο δεκάλογος εμφανίσθηκε στην ζωή των
ανθρώπων από καταβολής κόσμου και ισχύει διαχρονικά για να ορίζει κάποιους
κανόνες που θα πρέπει να διέπουν την οργανωμένη κοινωνία μας. Οι οδηγίες αυτές
ρύθμιζαν τόσο την μεταξύ μας συμπεριφορά, όσο και την συμπεριφορά μας απέναντι
στο Θεό.
Σύμφωνα με την βιβλική αφήγηση ο Θεός έδωσε
στον πατριάρχη των Εβραίων, Μωυσή, στο όρος Σινά τις Δέκα Εντολές που θα έπρεπε
όλοι απαρέγκλιτα να ακολουθούν, ώστε να έχουν την βοήθειά Του.
Οι
Δέκα Εντολές της Παλαιάς Διαθήκης.
1.
Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλα από την Αίγυπτο, τον τόπο της
δουλείας. Δεν υπάρχουν για σένα άλλοι θεοί εκτός από εμένα.
2. Μην κατασκευάσεις για
εσένα είδωλα και ομοιώματα που έχουν την μορφή οποιουδήποτε πράγματος που
βρίσκεται ψηλά στον ουρανό ή εδώ κάτω στη γη ή μέσα στα νερά, κάτω απ΄ τη γη.
Αυτά να μην τα προσκυνάς ούτε να τα λατρεύεις.
3. Μην προφέρεις για
κανένα λόγο το όνομα του Κυρίου, του Θεού σου.
4. Να θυμάσαι την ημέρα
του Σαββάτου, για να την ξεχωρίζεις και να την αφιερώνεις στον Κύριο. Έξι
ημέρες θα εργάζεσαι και θα κάνεις όλες τις εργασίες σου. Αλλά η εβδόμη ημέρα
είναι ημέρα ανάπαυσης, αφιερωμένη σ΄ εμένα, τον Κύριό σου, το Θεό σου.
5. Να τιμάς τον πατέρα
σου και την μητέρα σου, για να ζήσεις πολλά χρόνια στη χώρα που εγώ ο Κύριός, ο
Θεός σου, θα σου δώσω.
6. Μη φονεύσεις.
7. Μη μοιχεύσεις.
8. Μην κλέψεις.
9. Μην καταθέσεις ψεύτικη
μαρτυρία ενάντια στους συνανθρώπους σου.
10. Μην επιθυμήσεις τίποτε
απ΄ ό,τι ανήκει στους συνανθρώπους σου.
Με την έλευση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού
στη γη, έγινε η συμπλήρωση των εντολών της Παλαιάς Διαθήκης, με τις νέες
εντολές της Καινής Διαθήκης, που σκοπό είχαν να εξυψώσουν τον άνθρωπο ακόμη
περισσότερο και να τον κάνουν κοινωνό του θελήματος του Θεού.
Με σαφήνεια και απλότητα ο Κύριος ημών
Ιησούς Χριστός μας είπε. « Ο έχων τας εντολάς μου και τηρών αυτάς εκείνος εστίν
ο αγαπών με. Ο μη αγαπών με τους λόγους μου ου τηρεί ».
Οι Δέκα Εντολές της Καινής Διαθήκης.
1. Να αγαπάς τον Κύριό σου με όλη σου την ψυχή, με όλη σου την καρδιά, με
όλη σου τη διάνοια και με όλη σου τη δύναμη.
2. Να αγαπάς τον πλησίον σου όπως τον εαυτόν σου και ποτέ μην τον κατακρίνεις.
3. Να υπομένεις τα ελαττώματα των άλλων και να συγχωρείς τα αμαρτήματά
των, για να συγχωρέσει ο Θεός τα δικά σου.
4. Να μετανοείς για όλα τα αμαρτήματά σου ενώπιον του Θεού και των
ανθρώπων.
5. Να είσαι ελεήμων, να έχεις υπομονή
και να αγαπάς ακόμα και τον εχθρό σου.
6. Να είσαι ταπεινός, ειρηνικός, πράος και να αγαπάς την αλήθεια.
7. Να μην είσαι πλεονέκτης και να μη θησαυρίζεις στην επί της γης ζωή σου.
8. Να μην οργίζεσαι και να μη βλασφημείς το Άγιο Πνεύμα.
9. Να διψάς για δικαιοσύνη, να μην αντιδικείς και να μην υβρίζεις τον
πλησίον σου.
10. Να θυσιάζεις τη ζωή σου για τον Κύριο ημών
Ιησού Χριστό.
« Ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης
». Τη διαπίστωση αυτή την έκανε για την επί της γης ζωή του ο σοφότατος και
πλέον ένδοξος βασιλιάς των Εβραίων, Σολομών. Εμβάθυνε στο μέγα πρόβλημα της
ματαιότητας των εγκόσμιων εν σχέσει προς την αιωνιότητα του Θεού και την
σωτηρία της ψυχής μας. Δεν θα πρέπει ο άνθρωπος να στέκεται με θαυμασμό σε
κανένα από τα επίγεια, (πλούτο, δόξα, εξουσία, διασκεδάσεις, απολαύσεις και
ό,τι άλλο θεωρείται σπουδαίο). Αλλά να βλέπει πως όλα αυτά έχουν ένα τέλος, που
είναι η ματαιότητα και που δεν εξασφαλίζει κανένα πραγματικό όφελος.
Αυτό ας το κατανοήσουμε καλά και ας είμαστε
πάντα έτοιμοι για την επουράνια ζωή μας.
Δεκάλογος
περί της αναχωρήσεώς μας από αυτή τη ζωή.
1. Ώρα αναχωρήσεως : Κάθε
λεπτό καθ΄ όλο το εικοσιτετράωρο.
2. Τα εισιτήρια
εκδίδονται στον ουρανό, αλλά πληρώνονται στη γη.
3. Τιμή εισιτηρίου: Αυτό
πληρώνεται με πολύ αγάπη, υπομονή, αγώνες και θυσίες.
4. Τα βρέφη δεν πληρώνουν
εισιτήριο γιατί ταξιδεύουν στην αγκαλιά της μητέρας Εκκλησίας.
5. Το εισιτήριο είναι
προσωπικό και δε μεταβιβάζεται σε άλλο άτομο.
6. Οι επιβάτες ταξιδεύουν
χωρίς αποσκευές. Οι άγγελοι τις έχουν μεταφέρει σε προηγούμενο δρομολόγιο.
7. Εισιτήριο με επιστροφή
δεν εκδίδεται.
8. Χρήματα δεν
μεταφέρονται. Οι επιβάτες τα έχουν καταθέσει στην Τράπεζα των Ουρανών. Οι
αποδείξεις βρίσκονται στα χέρια των φτωχών.
9. Δηλώσεις συμμετοχής δε
χρειάζονται. Τα ονόματα των επιβατών είναι γνωστά στον οδηγό της αμαξοστοιχίας.
10. Ειδοποιήσεις για την
ημέρα της αναχώρησης κάθε επιβάτη δεν στέλλονται. Γι΄ αυτό πρέπει όλοι να
είμαστε πάντοτε έτοιμοι με μετάνοια, Εξομολόγηση και θεία Κοινωνία για το
ταξίδι προς την αιωνιότητα.
Με αφετηρία τις αναφερόμενες προγενέστερα
Δέκα Εντολές, διαπιστώθηκε εύγλωττα η άκρως θετική λειτουργία τους με την
πάροδο του χρόνου, στην κοινωνία των ανθρώπων. Επόμενο ήταν λοιπόν να γίνει
θεσμός ο κάθε είδους Δεκάλογος για κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, αρκεί αυτός
που θα είχε πρώτος την φαεινή ιδέα ενός νέου Δεκάλογου, να μπορεί και να τον
εφαρμόσει σε αυτούς που απευθύνετε.
Πρώτοι άδραξαν την πρωτόφαντη γι΄ αυτούς
ευκαιρία, οι σύζυγοι οι οποίοι με απόλυτα μελιστάλαχτο τρόπο, όρισαν προς τις
συζύγους των τις Δέκα Συμβουλές με την προτροπή πως αν δεν τις εφαρμόσουν, οι
ίδιοι θα μπλέξουν με κάποια άλλη, ενώ οι ίδιες θα το μετανιώσουν και θα κλάψουν
πικρά.
Δέκα
Συμβουλές των συζύγων προς τις συζύγους των.
Πρώτον : Δεν θα αντιμιλάς.
Δεύτερον : Δεν θα γκρινιάζεις.
Τρίτον : Όταν θα πονάω θα με συμπεριφέρεσαι με μεγάλη
στοργικότητα.
Τέταρτον : Δεν θα σε ακούω όταν μου ζητάς κάτι που δεν το
εγκρίνω.
Πέμπτον : Θα ζούμε σύμφωνα με τα χρήματα που έχω.
Έκτον : Όταν έχω νεύρα να μη με ρωτάς πως, πότε, που και
γιατί.
Έβδομον : Μην προσπαθήσεις ποτέ να μου επιβληθείς σε κάτι.
Όγδοον : Για μουσική θα ακούμε αυτή που μου αρέσει, συνήθως
μπουζούκια.
Ένατον : Σε κάθε μου πρόβλημα θα προσπαθείς με αυταπάρνηση
να με παρηγορείς.
Δέκατον : Μη μου πεις ποτέ σου ψέματα.
Το ισχυρό φύλο στις ανθρώπινες σχέσεις όπως
έχει επικρατήσει να λέγεται, δηλαδή ο άντρας, βαυκαλιζόμενος από την πύρρειο
νίκη του επί του ασθενούς φύλου, δηλαδή την γυναίκα, άρχισε να ακροβατεί και να
αυτόδιασύρεται με την περιγραφή μέσω δεκάλογων, για όλα τα κακώς κείμενα που
υπάρχουν στην κοινωνία μας.
Περίοπτη θέση στον αστερισμό των αντρών και
κατ΄ επέκταση μέσα στον περίγυρό μας, έχουν οι οκνηροί, οι νωθροί, οι ράθυμοι,
οι νωχελείς, οι φυγόπονοι οι ακαμάτηδες, οι αργόσχολοι, οι χασομέρηδες, εν
συντομία δηλαδή οι τεμπέληδες. Όλοι αυτοί λοιπόν ως μια μεγάλη κοινωνική ομάδα
δεν θα μπορούσε αλλιώς παρά να έχει τον δικό της Δεκάλογο.
Ο
δεκάλογος του τεμπέλη.
1. Αγάπα το
κρεβάτι σου, ως εαυτόν.
2. Αναπαύσου την ημέρα
ώστε να απολαμβάνεις τον ύπνο το βράδυ.
3. Όταν δεις κάποιον να
ξεκουράζεται βοήθησέ τον.
4. Κάθε είδους δουλειά
είναι προσπάθεια που πρέπει να αποφεύγεται.
5. Μη κάνεις σήμερα αυτό
που μπορείς ν΄ αναβάλεις για αύριο.
6. Κάνε όσο το δυνατόν
λιγότερες κινήσεις.
7. Ό,τι θα έπρεπε να
κάνεις, άφησε να το κάνει κάποιος άλλος.
8. Κανένας δεν πέθανε από
υπερβολική ανάπαυση.
9. Αν αισθανθείς διάθεση
για εργασία, ξάπλωσε και περίμενε να σου περάσει.
10. Ενθυμού : Ζούμε για να
αναπαυόμαστε.
Ο ύπνος γενικά είναι αναγκαίος για τους
ανθρώπους, μερικοί όμως τον έχουν αναγάγει σε μια απίθανη απόλαυση. Κάποιοι
μάλιστα τόσο πολύ τον λατρεύουν ώστε να κοιμούνται και όρθιοι.
« Ο ήλιος θρέφει τα μωρά κι ο ήλιος τα
μοσχάρια », αναφέρει μια γνωστή λαϊκή ρήση. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως κάτι
τέτοιο δεν ισχύει και για τα κάθε είδους παχύδερμα, τετράποδα ή και δίποδα
διότι υπάρχουν και τέτοια. Αναλογιζόμενοι τον ύπνο μας σε αριθμούς,
παρατηρούμε. Αν κοιμόμαστε 8 ώρες το
εικοσιτετράωρο, αυτό σημαίνει 56 ώρες την εβδομάδα, 240 ώρες το μήνα και
2920 ώρες το χρόνο. Πρακτικά κοιμόμαστε το ένα τρίτο της ζωής μας. Με άλλα
λόγια στη διάρκεια ενός έτους έχουμε κοιμηθεί 122 ημέρες. Έτσι λοιπόν οι
απανταχού υπναλέοι προς διαφύλαξη των δικαιωμάτων τους, εφαρμόζουν τον δικό
τους Δεκάλογο με θρησκευτική ευλάβεια.
Ο
δεκάλογος του καλού υπναρά.
1. Αποδέχομαι χωρίς καμία
επιφύλαξη ότι ο ύπνος είναι η υπέρτατη ανθρώπινη ευχαρίστηση όλων των εποχών.
2. Προασπίζω με
γενναιότητα και αυταπάρνηση το κρεβάτι μου και τον γύρο χώρο απ΄ αυτό από κάθε
είδους επιβουλή.
3. Αποκλειστικός σκοπός
της ζωής μου είναι η εξασφάλιση περισσότερου και ατάραχου χρόνου για ύπνο.
4. Δεν απομακρύνομαι ούτε
εγκαταλείπω ποτέ τον χώρο που κοιμάμαι χωρίς σπουδαίο και σοβαρό λόγο.
5. Κοιμάμαι την ημέρα για
να έχω την δυνατότητα να απολαύσω όσο καλύτερα γίνεται τον ύπνο της νύχτας.
6. Ο πλέον μισητός εχθρός
μου είναι αυτός που θα τολμήσει να διακόψει τον ύπνο μου.
7. Επιλέγω με ιδιαίτερα
μεγάλη προσοχή τον χώρο που θα κοιμηθώ, διότι απ΄ αυτόν εξαρτάται η ποιότητα
του ύπνου μου.
8. Αποκρούω μετά
βδελυγμίας οτιδήποτε μπορεί να μου στερήσει πολύτιμο χρόνο ύπνου και να
διασαλεύσει την ησυχία μου.
9. Επικροτώ κάθε τι το
οποίο μπορεί να προσφέρει καλύτερες και πιο άνετες συνθήκες ύπνου.
10. Σέβομαι πάντα αυτόν
που κοιμάται και αμέσως φροντίζω να κοιμηθώ και εγώ.
Χουρ, χουρ, χουρ, χουρ, χουρρρρρ …….
Την σήμερον ημέρα κάθε οργανωμένη κοινωνία σε
κάθε οργανωμένο κράτος, διαφεντεύεται από τις κάστες, ούτως ειπείν τις κλειστές
ομάδες ανθρώπων οι οποίες διαδραματίζουν
ένα κυρίαρχο ρόλο σε πολιτικό, επαγγελματικό ή εθνικό επίπεδο. Η πολυπληθέστερη
και η πλέον δυναμική κάστα της ελληνικής κοινωνίας, είναι αναμφισβήτητα η κάστα
των δημοσίων υπαλλήλων και όλες οι άλλες παράπλευρες ομάδες ατόμων που
συνδιαλέγονται με αυτήν.
Παραδόξως στην κάστα αυτή ενδημεί το κάθε
καρυδιάς καρύδι. Όλοι τους όμως έχουν ένα και μόνο ιδανικό. Την προαγωγή,
διότι με αυτήν αυξάνεται ο παχυλός μισθός τους και βελτιώνεται η διαβίωσή τους.
Μετά από μακροχρόνιες και εξαιρετικά επίπονες προσπάθειες έχουν εντρυφήσει με
πιο τρόπο επιτυγχάνεται συντομότερα η προαγωγή τους και τα έχουν όλα συνοψίσει
στα εξής απαράβατα.
« Εργάζεσαι
πολύ ; Κάνεις πολλά λάθη !!»
« Εργάζεσαι
λίγο ; Κάνεις λίγα λάθη !!»
« Δεν εργάζεσαι
καθόλου ; Δεν κάνεις καθόλου λάθη !!»
« Δεν κάνεις
καθόλου λάθη ; Προάγεσαι μετ΄ επαίνων !!!»
Υπάρχει όμως και το άγρυπνο μάτι του
συνδικαλιστικού τους φορέα, εάν κάποιος διαφοροποιηθεί ή αθετήσει τα ειωθότα, επαναφέρεται στην τάξη με τον πλήρη
ενστερνισμό των όρων του Δεκάλογου των Δημοσίων Υπαλλήλων, ο οποίος
συγκεφαλαιώνετε στην επιχείρηση, « ο σωστός λουφαδόρος πετάει το μπαλάκι».
Ο δεκάλογος
του Δημοσίου Υπαλλήλου.
1. Κανείς δεν προχώρησε
μπροστά στη ζωή του ή στην υπηρεσία του, κάνοντας ό,τι και οι άλλοι.
2. Αν είσαι
αναντικατάστατος, δεν πρόκειται να πάρεις ποτέ προαγωγή, γιατί κανείς δεν θα
μπορεί να κάνει τη δουλειά σου.
3. Οι περισσότερες
επείγουσες εκκρεμότητες λύνονται από μόνες τους, αν τις αγνοήσεις.
4. Το μόνο που
καταφέρνεις με τις ενοχές είναι να καταστρέφεις την απόλαυση μιας κοπάνας.
5. Είναι πολύ καλύτερα να
σκέφτεσαι μια καλή δικαιολογία, όταν λουφάρεις, παρά την δουλειά σου.
6. Πάντα θα υπάρχει
κάποιος πιο πρόθυμος και πιο αφελής από σένα που δεν δείχνει ενδιαφέρον για
προαγωγή.
7. Δημόσιος υπάλληλος δεν
γεννιέσαι. Δημόσιος υπάλληλος γίνεσαι ύστερα από σκληρή δουλειά.
8. Ποτέ μην ασχολείσαι να
κάνεις κάτι που μπορεί κάποια στιγμή να γίνει από κάποιον άλλον.
9. Όλοι όσοι δουλεύουν
πλήττουν όταν δεν δουλεύουν. Όσοι δεν δουλεύουν δεν πλήττουν ποτέ.
10. Κανείς δεν έγινε ποτέ
διευθυντής σε δημόσια υπηρεσία δουλεύοντας σκληρά
Και ενώ στο δημόσιο τομέα υπάρχει αυτή η
αγγελικά πλασμένη κατάσταση, στον ιδιωτικό τομέα τα πράγματα είναι αρκούντως
διαφορετικά. Το αφεντικό είναι ο κέρβερος στο χώρο εργασίας. Δεν θα πρέπει να
του ξεφεύγει το παραμικρό. Εδώ ο υπάλληλος δεν πρέπει να έχει δικαιώματα, αλλά
μόνον υποχρεώσεις. Το ονειρώδες περιβάλλον του δημοσίου, εδώ γίνεται εφιάλτης.
Για να επιβιώσεις σε αυτό το ιδιόμορφο και εξαιρετικά εχθρικό περιβάλλον θα
πρέπει να ασπαστείς ασυζητητί και χωρίς περιστροφές το Δεκάλογο του Αφεντικού. Δεν
θα πρέπει δε να σου διαφεύγει ότι όσο περισσότερο σχολιάζεις το αφεντικό σου,
τόσο λιγότερο κάνεις καριέρα εκεί που δουλεύεις.
Ο δεκάλογος του αφεντικού.
Άρθρον
1º. Το
αφεντικό έχει δίκαιο.
Άρθρον 2º. Το αφεντικό έχει πάντα δίκαιο.
Άρθρον 3º. Στην πλέον απίθανη υπόθεση που κάποιος υπάλληλος έχει δίκαιο,
τότε αμελλητί θα ισχύσουν τα άρθρα 1º και
2º.
Άρθρον 4º. Το αφεντικό δεν κοιμάται, απλώς
αναπαύεται.
Άρθρον 5º. Το αφεντικό δεν τρώει, λιτά συντηρείται.
Άρθρον 6º. Το αφεντικό δεν πίνει, απλώς δοκιμάζει.
Άρθρον 7º. Το αφεντικό δεν φτάνει ποτέ καθυστερημένο
στον χώρο της εργασίας, άλλοι τον καθυστέρησαν.
Άρθρον 8º. Το αφεντικό δεν απουσιάζει ποτέ από την
εργασία του, είναι απλώς αναγκαία η παρουσία του κάπου αλλού.
Άρθρον 9º. Το
αφεντικό δεν διαβάζει ποτέ εφημερίδα στο γραφείο του, απλώς την μελετά για να
πληροφορείται.
Άρθρον 10º. Το αφεντικό δεν φλυαρεί ποτέ στο γραφείο
του, έχει σύσκεψη.
Στον ενεργό πληθυσμό της χώρας μας υπάρχουν
δύο πολύ μεγάλες κοινωνικές ομάδες. Η πρώτη αφορά αυτούς που εργάζονται και η
δεύτερη αφορά αυτούς που δεν εργάζονται. Η πρώτη κοινωνική ομάδα διαχωρίζεται
σε δύο μικρότερες υποομάδες. Είναι αυτοί που εργάζονται και αμείβονται για την εργασία που προσφέρουν, είναι όμως
και αυτοί που δεν επιθυμούν να εργάζονται, αλλά αμείβονται για την εργασία που
δεν προσφέρουν,
( βλέπε δημόσιο τομέα, τοπική αυτοδιοίκηση, οργανισμοί,
Δ.Ε.Κ.Ο. κ.λ.π.). Αλλά και η δεύτερη κοινωνική ομάδα διαχωρίζεται σε δύο
μικρότερες υποομάδες. Είναι αυτοί που αφού δεν εργάζονται επιβαρύνουν, με την
διαβίωσή τους, ανεξαρτήτως των προθέσεών τους, όλους όσους έχουν την δυνατότητα
αλλά και την ατυχία να ζουν μαζί τους και να τους συντηρούν, ( βλέπε γονείς,
συγγενείς, σύζυγοι, κ.λ.π.), είναι όμως και αυτοί οι οποίοι αφού δεν
εργάζονται, διαβιούν με τον σφετερισμό, ( κοινώς κλέψιμο ), αναγκαίων ή μη
πραγμάτων από τους έχοντες και κατέχοντες, πιστεύοντας ότι έτσι εφαρμόζουν
ατύπως κάποια μορφή κοινωνικής δικαιοσύνης όσον αφορά τον πιο αποδεκτό τρόπο
μοιράσματος όλων των αγαθών.
Η τελευταία αυτή υποομάδα είναι η πλέον
εντυπωσιακή ως προς τα χαρακτηριστικά της. Οι μετέχοντες αυτής της υποομάδας,
είναι όλοι δεξιοτέχνες στο είδος τους. Δεν ορρωδούν προ ουδενός, ουδέ βεβαίως
τις εξ αυτών έχει αναστολές ως προς το κοινωνικό έργο που επιτελεί. Η εφαρμογή
του Δεκάλογου του σωστού κλέφτη θα πρέπει να εφαρμόζεται απαρέγκλιτα από όλους,
ειδάλλως τίθεται θέμα διαγραφής από την
ομάδα.
Ο
δεκάλογος του σωστού κλέφτη.
1. Να κλέβεις μόνο αυτά που
μπορείς να κρύψεις.
2. Να κλέβεις τους
πλούσιους γιατί έτσι μόνο τους θυμίζεις το παρελθόν τους.
3. Κάτι που θέλεις να
κλέψεις σήμερα μην το αναβάλεις για αύριο γιατί θα σε προλάβει κάποιος άλλος.
4. Μην στερείσαι κάτι που
μπορείς να κλέψεις.
5. Κλέψε παράνομα όλους
αυτούς που σε κλέβουν νόμιμα.
6. Τον κλεφτή πολλοί τον
μίσησαν, τα κλοπιμαία κανένας.
7. Κλέψε μόνο την ημέρα για να σε θεωρούν
πλούσιο, γιατί τη νύχτα κλέβουν μόνο οι φτωχοί.
8. Δεν θεωρείται κλοπή η
αυτόβουλη ιδιοποίηση ξένων πραγμάτων, προς ικανοποίηση ιδιωτικών αναγκών.
9. Αν κλέβεις λίγα
σίγουρα μια ημέρα θα πας φυλακή. Αν κλέβεις πολλά σίγουρα μια ημέρα θα γίνεις
επιτυχημένος επιχειρηματίας.
10. Όταν σου δίνεται η
ευκαιρία να κλέψεις και δεν το κάνεις, τότε δυστυχώς θα πρέπει να θεωρείς τον
εαυτό σου τίμιο άνθρωπο.
Αν θέλουμε να έχουμε μια κοινωνία με
περισσότερη δικαιοσύνη, θα πρέπει πρωτίστως να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό
μας. Γνωρίζοντας τον εαυτό μας καλύτερα, σίγουρα γινόμαστε καλύτεροι και για
τον συνάνθρωπό μας. Η κοινωνία που ζούμε έχει ανάγκη από την καλή συμπεριφορά
όλων μας ανεξαιρέτως. Δεν θα πρέπει να μας παρασύρουν μύχιες σκέψεις
μισαλλοδοξίας, εγωισμού ή περιφρόνησης προς τον συνάνθρωπό μας, που αυτός θα
πρέπει να είναι το είδωλο του εαυτού μας στον καθρέφτη.
Ο αλτρουισμός μας θα πρέπει να είναι η
κορωνίδα των προτερημάτων μας και θα έχουμε την συνείδηση μας αναπαυμένη, όταν
ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τον συνάνθρωπό μας, είναι αυτός που υπαγορεύουν τα
συναισθήματα μας και αλληλένδετα μας επιτάσσει το θέλημα του πλάστη μας
Θεού.
Ο
δεκάλογος για τον συνάνθρωπό μας.
1. Να θεωρείς κάθε συνάνθρωπό
σου ίσο ως προς την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματά του με εσένα.
2. Να συμπεριφέρεσαι προς
κάθε συνάνθρωπό σου με αδελφοσύνη και ευγένεια, όπως ακριβώς θέλεις να
συμπεριφέρεται και αυτός προς εσένα.
3. Να αποδέχεσαι τον
συνάνθρωπό σου χωρίς καμία διάκριση, με τα τυχόν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που
έχει, δίχως να δείχνεις ότι ενοχλείσαι από αυτά.
4. Να αποδέχεσαι τον
συνάνθρωπό σου με τις δικές του φυλετικές, γλωσσικές, πολιτικές, θρησκευτικές ή
οποιεσδήποτε άλλες πεποιθήσεις που έχει χωρίς διάκριση.
5. Να προστατεύεις κάθε συνάνθρωπό σου που βρίσκεται σε κίνδυνο
και έχει ανάγκη της προστασία σου, χωρίς να προσβλέπεις σε ίδιον όφελος.
6. Να κρίνεις τον κάθε
συνάνθρωπό σου με αμεροληψία για τις πράξεις του, χωρίς να προσβάλεις την τιμή
και την υπόληψή του.
7. Να προασπίζεσαι τα
δικαιώματα του κάθε συνανθρώπου σου όταν αυτά καταπατούνται από άλλο πρόσωπο ή
κάποια αρχή.
8. Σε κάθε συνάνθρωπό σου
να υπερεκτιμάς τα προτερήματά του και να υποτιμάς τα ελαττώματά του. Αυτό είναι
προϋπόθεση για κάθε ειλικρινή ανθρώπινη σχέση.
9. Να προσφέρεις στον
συνάνθρωπό σου οποιαδήποτε υλική βοήθεια δύνασαι, ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει
τις βασικές ανάγκες επιβίωσής του.
10. Να αποδέχεσαι κάθε
καλόπιστη κριτική που γίνεται για σένα από κάποιον συνάνθρωπό σου. Αυτό θα σε
βοηθήσει να γίνεις πιο καλός άνθρωπος.
Εν τέλει που καταλήγουμε διαβάζοντας όλα τα
ανωτέρω, αφού για κάθε τι που αφορά τον άνθρωπο και τις δραστηριότητές του,
υπάρχει ένας δεκάλογος με ηθικό, παραγγελτικό, συμβουλευτικό, διδακτικό,
προτρεπτικό, αποτρεπτικό ή και σχολιαστικό χαρακτήρα. Μήπως μέσα σε δεκάλογους
περικλείεται όλη η ζωή μας ; Το σίγουρο είναι ότι πολλά από αυτά αν τα κάναμε
αποδεκτά πρώτα για τον εαυτό μας, η κοινωνία μας θα ήταν πολύ καλύτερη, πιο
ανθρώπινη και πιο ηθική
Για να έχουμε λοιπόν μια καλύτερη κοινωνία,
στην οποία θα πρέπει να έχει κυριαρχήσει η αντίληψη για τη μεταξύ μας αλληλοβοήθεια,
είναι απαραίτητο, πρωτίστως να
απαντήσουμε στον εαυτό μας με ειλικρίνεια, κάποια γιατί. Κάποια γιατί που αν τα
απαντήσουμε, θα μας απεγκλωβίσουν από όλα τα στερεότυπα που μας επιβλήθηκαν
ακούσια από τους δυνάστες μας.
- Γιατί η γνώμη
των πολλών είναι σωστή, ενώ η γνώμη του ενός είναι λάθος ;
- Γιατί να έχει
δίκαιο πάντα ο δυνατός, ενώ ο αδύνατος να έχει πάντα άδικο ;
- Γιατί οι
ανάξιοι να είναι πάντα πρώτοι και άξιοι να είναι πάντα τελευταίοι ;
- Γιατί να μην
διεκδικείς τίποτα αλλά να παραχωρείς τα πάντα ;
- Γιατί να
περιορίζουν την ελευθερία σου, λέγοντας ότι σε προστατεύουν ;
- Γιατί να
επιλέγεις τους εχθρούς σου και όχι τους φίλους σου ;
- Γιατί να
επιλέγεις να ζεις σαν σκλάβος και όχι σαν ελεύθερος άνθρωπος ;
- Γιατί να
επιλέγεις ότι είσαι ο ηττημένος, και όχι ο νικητής ;
- Γιατί να σου
λένε όλοι αυτοί που σε εξουσιάζουν, ότι η δημοκρατία κοστίζει πολύ περισσότερο
απ΄ τη δικτατορία ;
- Γιατί να
είναι πολύ χειρότερη η ζούγκλα των ανθρώπων, από τη ζούγκλα των θηρίων ;
- Γιατί να φορτώνουν
σε εσένα όλες τις υποχρεώσεις, από τα λάθη και τις παραλήψεις που έχουν κάνει
όλοι αυτοί, που με παραπλανητικό τρόπο δέχτηκες να σε διοικούν ;
- Γιατί
απέναντι από τους συνανθρώπους σου να χτίζεις τοίχους και όχι γέφυρες ;
- Γιατί να
θέλεις να βελτιώσεις τον κόσμο, όταν δεν μπορείς να βελτιώσεις τον εαυτό σου ;
- Γιατί να
αγαπάς πάντα όσους σε θαυμάζουν, μα να μην αγαπάς πάντα όσους εσύ θαυμάζεις ;
- Γιατί να σε
απορρίπτουν αυτοί οι οποίοι δεν θέλουν να αποδεχτούν την προγενέστερη δική τους
απόρριψη ;
- Γιατί αν δεν
δέχεσαι τους νόμους που κάποιοι άλλοι τους έφτιαξαν για να σου τους επιβάλουν
είσαι επαναστάτης, ενώ αν τους αποδέχεσαι αδιαμαρτύρητα τότε είσαι νομοταγής
πολίτης ;
- Γιατί αν
διαμαρτύρεσαι για το άδικο είσαι τρομοκράτης, ενώ αν επιβάλεις το άδικο είσαι
θεσμός ;
- Γιατί αν
κλέψεις 100 000 ευρώ από μια τράπεζα είσαι ληστής, ενώ αν κλέψεις ένα ευρώ από
100 000 ανθρώπους είσαι τράπεζα ;
- Γιατί να σου
υποθηκεύουν το μέλλον οι δυνάστες σου, για τα δικά τους συμφέροντα ;
www.isigoros.blogspot.com ΙΣΗΓΟΡΟΣ ΙΣΟΝΟΜΟΣ
ΙΟΥΝΙΟΣ 2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου